Grafisk profil

Da Grofondet AS gikk fra å være et rent eiendomsselskap til å skulle gi støtte til forskning og utvikling innenfor frukt og grønt ble det behov for en grafisk profil.

De to kreative damene Kaja Brunvoll og Serena Veslemøy Frati, som da jobbet i BAMAs markedsavdeling, ble satt på saken, og her er deres beskrivelse av prosessen:

«Grofondet, «det grønne gullet», spiller en viktig rolle i Norge med sin støtte til forskning og innovasjon innen jordbruk. I utviklingen av den visuelle profilen lot vi oss inspirere av alt det vakre i naturen, og hvordan den er organisert i systemer, med spiraler og fraktaler. 

Den kreative prosessen tok oss inn i de lange og mørke korridorene til Naturhistorisk Museum. Forbi høye hyller med støvete fossiler og uforståelige maskinerier. Inn til en trollmann som med lettkrummet rygg og et nysgjerrig blikk åpnet dørene til en verden av fantastiske former og mystiske sekvenser. Der fant vi endelig den formen vi var ute etter.

Logoens form forener det naturlige med det vitenskapelige, og symboliserer vekst og utvikling på en organisk og jordnær måte. Kombinert med eksklusive farger gir det logoen et moderne preg som vil stå solid i lang tid fremover.»

Og slik ble den grafiske profilen til Grofondet

Grafisk profil

Inger Longva Birkevold

Leder for Grofondet

Tlf: +47 416 26 310

E-post: post@grofondet.no